Korzár logo Korzár

Štúdia Renault Trezor

Na medzinárodnom parížskom autosalóne predstavuje domáca automobilka aj štúdiu s názvom Trezor.

Štúdia Renault Trezor predstavuje vozidlo triedy GT. Trezor je novou interpretáciou vozidiel triedy Gran Turismo a prináša dizajnérske prvky, ktoré sa uplatnia na nových sériových modeloch Renault.Štúdia Renault Trezor predstavuje vozidlo triedy GT. Trezor je novou interpretáciou vozidiel triedy Gran Turismo a prináša dizajnérske prvky, ktoré sa uplatnia na nových sériových modeloch Renault. (Zdroj: Renault)

Na medzinárodnom parížskom autosalóne, ktorého brány sa zavrú v nedeľu, predstavuje domáca automobilka aj štúdiu s názvom Trezor.

Táto štúdia vozidla kategórie Gran Turismo (GT) naznačuje, akým smerom sa bude ďalej vyvíjať terajší dizajnérsky jazyk firmy Renault, ktorý bol po prvý raz uplatnený na modeli Clio v roku 2012.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štúdia Trezor je novou interpretáciou klasickej siluety vozidiel GT. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 776 mm, jeho celková dĺžka je 4 700 mm a výška len 1 080 mm.

Typickým dizajnérskym prvkom prednej časti je veľký podsvietený firemný znak, ktorý je svietiacimi pásmi prepojený s reflektormi.

SkryťVypnúť reklamu

Na dlhej prednej kapote sú otvory pre chladiaci vzduch, pripomínajúce včelí plást. Nosná konštrukcia priestoru pre cestujúcich je z uhlíkových kompozitov, vpredu a vzadu sú rámy z oceľových rúrok.

Predná kapota, tvoriaca jeden celok so strechou, je tiež zhotovená z uhlíkových kompozitov. Vďaka použitiu ľahkých kompozitov je hmotnosť vozidla len 1 600 kg.

Na snímkach vozidla sa dá všimnúť, že štúdia Trezor nemá žiadne dvere. Pred nastupovaním sa celý komplet, tvorený prednou kapotou, panoramatickým oknom a strechou, elektrohydraulickým mechanizmom zdvihne nahor - vodič a spolujazdec potom prekročia nízke boky karosérie a usadia sa v pohodlných kreslách.

V interiéri dominuje červená koža. Vodič má pred sebou hranatý volant, tri veľké displeje a dve dotykové polia, umožňujúce ovládať rôzne funkcie (napríklad tempomat, hlasitosť audiosústavy či telefón).

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon novej štúdie firmy Renault slúži elektromotor výkonu 260 kW, ktorého teoretický maximálny krútiaci moment je 380 Nm.

Zdrojom elektrickej energie sú dve batérie, každá so samostatným chladiacim systémom. Kapacita batérií postačí na prejdenie vzdialenosti až 300 km. Batériu možno za dve hodiny dobiť na kapacitu 80 %.

 

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 927
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 022
  3. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 4 868
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 919
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 3 530
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 598
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 581
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 352
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu