Nemecká automobilka Audi (súčasť koncernu Volkswagen) si zvolila parížsky autosalón, ktorý sa koná v dvojročných intervaloch a alternuje s autosalónom vo Frankfurte, za miesto svetovej premiéry svojho nového športovo-úžitkového modelu Q5.
Športovo-úžitkový model (SUV) Audi Q5 druhej generácie kombinuje podľa výrobcu športový charakter limuzín audi so všestrannosťou a vysoko variabilným interiérom.
Ťažká a lákavá úloha
„Prvé Audi Q5 bolo roky celosvetovo najpredávanejším SUV vo svojej triede. Vytvoriť jeho nástupcu nebola ľahká úloha, ale práve preto veľmi lákavá," povedal pri príležitosti odhalenia nového modelu vo francúzskej metropole Rupert Stadler, predseda predstavenstva spoločnosti Audi.
„Novým Q5 opäť posúvame latku o kúsok vyššie. K veľkým inováciám patria pohon quattro s novou technológiou, vysoko účinné motory, pneumatické pruženie s reguláciou tlmičov i rozsiahla ponuka informačno-zábavných a asistenčných systémov," dodal Stadler.
Zachováva typické rysy vozidiel Audi
Nový model Q5 je svojím dizajnom už na prvý pohľad identifikovateľný ako člen rodiny Audi. Zvýraznené blatníky poukazujú na permanentný pohon všetkých kolies (quattro), horizontálne línie prednej i zadnej časti zvýrazňujú šírku vozidla.
V porovnaní s prvou generáciou model Q5 druhej generácie podrástol temer vo všetkých smeroch: jeho dĺžka je 466 cm, šírka 189 cm, výška 166 cm, podvozok má rázvor 282 cm.
Hmotnosť nižšia až o 90 kg
Hlavnými materiálmi karosérie sú ocele najvyššej pevnosti a hliník - použitím týchto materiálov sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla až o 90 kg (v závislosti na použitom motore).
Zadné sedadlo nového Audi Q5 je rozdelené na tri segmenty, za príplatok je pozdĺžne posúvateľné a s prestaviteľným sklonom operadiel. Podľa polohy zadného sedadla má batožinový priestor základný objem 550 až 610 litrov, čo je o 10 litrov viac, ako mal predchádzajúci model.
Maximálny objem až 1 550 litrov
Sklopením operadla zadného sedadla sa batožinový priestor zväčší na 1 550 litrov (pri naložení až po strop kabíny). Na európsky trh sa Q5 dostane s päticou výkonných a pritom úsporných motorov.
Sortiment tvoria štyri turbodieselové motory (mnohými predpovedaný „koniec" naftových motorov sa nekoná) a jeden prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu. V porovnaní s doterajšími pohonnými jednotkami sú nové motory až o 20 kW výkonnejšie a pritom ich spotreba klesla.
Motory s výkonom od 110 kW do 210 kW
Štvorvalcové motory 2.0 TDI majú maximálny výkon 110 kW, 120 kW a 140 kW. Výrazne modernizovaný trojlitrový turbodieselový šesťvalec vyvíja 210 kW. Dvojlitrový benzínový motor má maximálny výkon 185 kW a jeho normovaná spotreba je len 6,8 l/100 km
. Na európskom trhu sa nové Audi Q5, ktoré sa vyrába v novom závode v Mexiku, začne predávať začiatkom budúceho roka, pričom jeho základná cena (v Nemecku) bude 45 100 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.