Korzár logo Korzár

Nové Audi Q5. Svetovú premiéru má v Paríži

Automobilka Audi si zvolila parížsky autosalón za miesto premiéry športovo-úžitkového modelu.

Audi Q5 druhej generácie. Nový model sa spočiatku bude dodávať s piatimi motormi, z toho štyri sú turbodieselové (výkon 110 kW až 210 kW) a jeden benzínový (185 kW).Audi Q5 druhej generácie. Nový model sa spočiatku bude dodávať s piatimi motormi, z toho štyri sú turbodieselové (výkon 110 kW až 210 kW) a jeden benzínový (185 kW). (Zdroj: AUDI)

Nemecká automobilka Audi (súčasť koncernu Volkswagen) si zvolila parížsky autosalón, ktorý sa koná v dvojročných intervaloch a alternuje s autosalónom vo Frankfurte, za miesto svetovej premiéry svojho nového športovo-úžitkového modelu Q5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Športovo-úžitkový model (SUV) Audi Q5 druhej generácie kombinuje podľa výrobcu športový charakter limuzín audi so všestrannosťou a vysoko variabilným interiérom.

Ťažká a lákavá úloha

„Prvé Audi Q5 bolo roky celosvetovo najpredávanejším SUV vo svojej triede. Vytvoriť jeho nástupcu nebola ľahká úloha, ale práve preto veľmi lákavá," povedal pri príležitosti odhalenia nového modelu vo francúzskej metropole  Rupert Stadler, predseda predstavenstva spoločnosti Audi.

SkryťVypnúť reklamu

„Novým Q5 opäť posúvame latku o kúsok vyššie. K veľkým inováciám patria pohon quattro s novou technológiou, vysoko účinné motory, pneumatické pruženie s reguláciou tlmičov i rozsiahla ponuka informačno-zábavných a asistenčných systémov," dodal Stadler.

Zachováva typické rysy vozidiel Audi

Nový model Q5 je svojím dizajnom už na prvý pohľad identifikovateľný ako člen rodiny Audi. Zvýraznené blatníky poukazujú na permanentný pohon všetkých kolies (quattro), horizontálne línie prednej i zadnej časti zvýrazňujú šírku vozidla.

V porovnaní s prvou generáciou model Q5 druhej generácie podrástol temer vo všetkých smeroch: jeho dĺžka je 466 cm, šírka 189 cm, výška 166 cm, podvozok má rázvor 282 cm.

Hmotnosť nižšia až o 90 kg

Hlavnými materiálmi karosérie sú ocele najvyššej pevnosti a hliník - použitím týchto materiálov sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla až o 90 kg (v závislosti na použitom motore).

SkryťVypnúť reklamu

Zadné sedadlo nového Audi Q5 je rozdelené na tri segmenty, za príplatok je pozdĺžne posúvateľné a s prestaviteľným sklonom operadiel. Podľa polohy zadného sedadla má batožinový priestor základný objem 550 až 610 litrov, čo je o 10 litrov viac, ako mal predchádzajúci model.

Maximálny objem až 1 550 litrov

Sklopením operadla zadného sedadla sa batožinový priestor zväčší na 1 550 litrov (pri naložení až po strop kabíny). Na európsky trh sa Q5 dostane s päticou výkonných a pritom úsporných motorov.

Sortiment tvoria štyri turbodieselové motory (mnohými predpovedaný „koniec" naftových motorov sa nekoná) a jeden prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu. V porovnaní s doterajšími pohonnými jednotkami sú nové motory až o 20 kW výkonnejšie a pritom ich spotreba klesla.

SkryťVypnúť reklamu

Motory s výkonom od 110 kW do 210 kW

Štvorvalcové motory 2.0 TDI majú maximálny výkon 110 kW, 120 kW a 140 kW. Výrazne modernizovaný trojlitrový turbodieselový šesťvalec vyvíja 210 kW. Dvojlitrový benzínový motor má maximálny výkon 185 kW a jeho normovaná spotreba je len 6,8 l/100 km

. Na európskom trhu sa nové Audi Q5, ktoré sa vyrába v novom závode v Mexiku, začne predávať začiatkom budúceho roka, pričom jeho základná cena (v Nemecku) bude 45 100 eur.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 32 041
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 652
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 418
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 391
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 309
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 170
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 389
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 189
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 597
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 438
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 806
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 765
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 827
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 460
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 867
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 832
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 597
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 438
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 806
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 765
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 827
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 460
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 867
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 832
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu