Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. júl, 2018 | Meniny má Drahomír
Nájdete nás na webe

Nový rýchlostný rekord pre elektromobily

Cieľom je dosiahnuť rýchlosť 400 míľ za hodinu.

Rekordný elektromobil Venturi VBB-3. Vozidlo VBB-3 dosiahlo minulý týždeň na soľnej pláni Bonneville v USA priemernú rýchlosť 549,4 km/h, čím vytvorilo svetový rýchlostný rekord pre elektromobily.(Zdroj: VENTURI)

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) registruje svetové rýchlostné rekordy pre rôzne kategórie pozemných vozidiel, či už dvojstopových (teda automobilov) alebo jednostopových (motocykle). Jednou z pomerne nových kategórií, v ktorej FIA rekordy registruje - pokiaľ sa rekordná jazda uskutoční v súlade s jej predpismi - je kategória vozidiel s výlučne elektrickým pohonom, teda kategória elektromobilov.

V tejto kategórii už dlhé takpovediac kraľuje spoločnosť Venturi Automobiles, ktorú v roku 1984 založili francúzski inžinieri Claude Poiraud a Gérard Godfroy a ktorej sídlo je v Monaku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spoluvlastníkom je Leonardo DiCaprio

Firma Venturi vyrába v malom počte športový elektromobil Fétish a od roku 2013 sa jej tím Venturi Formula E Team (jeho spoluvlastníkom je aj americký herec Leonardo DiCaprio) zúčastňuje na pretekoch seriálu FIA Formula E Championship.

Ďalšou oblasťou, ktorej sa Venturi intenzívne venuje, je vývoj špičkových technológií elektrického pohonu i vývoj rekordných elektromobilov. Na vývoji špeciálnych rekordných vozidiel sa podieľa aj Centrum pre automobilový výskum na univerzite amerického štátu Ohio.

Má na konte viacero rekordov

Už v roku 2009 si spoločnosť Venturi zaknihovala svetový rýchlostný rekord pre elektromobily, ktorých zdrojom energie je palivový článok - rekord má hodnotu 487 km/h.

V roku 2010 vytvoril elektromobil Venturi VBB-2.5 absolútny rýchlostný rekord pre alektromobily, ktorý má hodnotu 495 km/h.

Na prekonanie tohto svojho rekordu vyvinula spoločnosť Venturi inovovaný špeciálny elektromobil VBB-3, ktorý bol dohotovený v prvej polovici roka 2013.

O tomto elektromobile je známych len veľmi málo technických údajov.

Elektromotory majú výkon 2 200 kW

Podľa G. P. Pastora, terajšieho majiteľa firmy Venturi, je celkový výkon dvoch hnacích elektromotorov tohto elektromobilu 2 200 kW (3 000 koní), takže vozidlo VBB-3 je najvýkonnejším automobilom s elektrickým pohonom na svete. Hmotnosť vozidla, ktorého dĺžka prevyšuje 11 metrov, sa odhaduje na vyše 3 500 kg, zatiaľ čo predchádzajúci model VBB-2.5 vážil menej než  3 000 kg.

Zdrojom energie sú lítiovo-iónové batérie

O pohonnom systéme vozidla je známe aj to, že hnacie elektromotory sú výrobkom firmy Venturi a zdrojom elektrickej energie sú lítiovo-iónové batérie firmy A123 Systems.

Práve na batérie pripadá približne polovica celkovej hmotnosti vozidla.

Aj keď sa spoločnosť Venturi snažila so svojím vozidlom VBB-3 o prekonanie svetového rýchlostného rekordu už v minulých dvoch rokoch, počasie na soľnej pláni Bonneville jej to doprialo až tohto roku.  

Maximálna rýchlosť bola 576 km/h

Minulý týždeň dosiahlo vozidlo VBB-3 na meranom jednomíľovom úseku (vozidlo ho musí prejsť v oboch smeroch) priemernú rýchlosť 549,4 km/h, pričom maximálna krátkodobá rýchlosť dosiahla až 576 km/h.

Firma Venturi sa však s dosiahnutou rekordnou rýchlosťou (musí ju ešte potvrdiť FIA)neuspokojila - jej métou je prekonanie hranice 400 míľ za hodinu, čo je 644 km/h.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 12 775
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 684
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 948
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 772
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 750
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 460
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 683
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 824
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 422
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 996

Téma: Elektromobily


Neprehliadnite tiež

Osýpky sú aj v košickej väznici. Ovplyvňujú program súdov

Obžalovaného nepredviedli, lebo bol v karanténe.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

V Kráľovskom Chlmci prepadli pobočku banky

Nikto nebol zranený, na mieste zasahuje polícia.

Osýpky na Zemplíne neustupujú. Evidujú už dvesto prípadov

Do okresu Trebišov sa zatiaľ ochorenie nedostalo.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Prvý týždeň na Tour de France: Sagan má už len jediný cieľ

Prvý týždeň na Tour veľké zmeny nepriniesol.

Píše Ivan Mikloš

Nepredvídateľný užitočný idiot (píše Ivan Mikloš)

Aké poučenie si možeme vziať z Trumpa.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop