Väčšina motoristov má o japonskej firme Toyota povedomie najmä ako o výrobcovi veľmi spoľahlivých, úsporných a kvalitných osobných automobilov. Spoločnosť Toyota je však aj mimoriadne úspešný výrobca úžitkových vozidiel.
Príklad môže byť pikap Hilux, ktorý si postupne vydobyl renomé „pracanta", ktorého nič nezastaví a je nezničiteľný. Dnes už legendárny model Hilux mal premiéru v roku 1968 - teda pred temer polstoročím - a na európsky trh sa dostal o rok neskôr.
Na celom svete sa doteraz predalo vyše 16 miliónov týchto obľúbených pikapov. V Európe sa vlani predalo približne 34-tisíc vozidiel Hilux, čím sa tento model podielom 23,1 percenta stal najpredávanejším pikapom na našom kontinente.
Podľa agentúry Focus2move bola Toyota Hilux v rebríčku najpredávanejších automobilov na svete v roku 2015 na 14. mieste.
Hilux ôsmej generácie
Automobilka Toyota nedávno predstavila už ôsmu generáciu pikapu Hilux, ktorá sa už predáva aj na našom trhu. Nový Hilux prichádza s inovovaným dizajnom i novým motorom, pričom si zachováva robustnosť i funkčnosť doterajších verzií.
Vozidlo je postavené na pevnejšom rebrinovom ráme a zosilnená je aj jeho karoséria. Hilux ôsmej generácie je dlhý 5 330 mm, čo je o 70 mm viac ako doteraz.
Šírka vozidla narástla o 20 mm na 1 855 mm, svojou výškou 1 815 mm je však nový Hilux o 45 mm nižší ako jeho predchodca.
Nový turbodieselový motor
Hlavná novinka pod kapotou je nový vznetový agregát 2,4 D-4D Global Diesel. Tento 2,4-litrový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave je prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny a chladičom stláčaného vzduchu.
Motor má maximálny výkon 110 kW pri 3 400 ot/min. a svoj krútiaci moment si na najvyššej hodnote 400 Nm udržuje v rozsahu od 1 600 do 2 000 ot/min.
Hilux zrýchli z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy (s automatickou šesťstupňovou prevodovkou), resp. za 13,2 s (s manuálnou prevodovkou) a jeho maximálna rýchlosť je 170 km/h.
Tri karosárske verzie
Hilux sa dodáva v troch karosárskych vyhotoveniach, a to ako Single Cab (jeden rad sedadiel), Extra Cab (štyri miesta) a Double Cab (päť miest).
Verzia Double Cab s manuálnou prevodovkou má priemernú spotrebu 7,3 l/100 km/h.
Hmotnosť prívesu, ktorý Hilux môže za sebou ťahať, bola zvýšená na 3 200 kg. Vozidlo si dobre poradí aj v teréne, pretože jeho podvozok má svetlú výšku 293 mm.
Balík bezpečnostných technológií
Nový Hilux je vystrojený balíkom technológií Toyota Safety Sense, zahrnujúcim prednárazový bezpečnostný systém (PCS), asistenčný systém pre jazdu v pruhoch (LDA), automaticky spínané diaľkové svetlá (AHB) i systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA). Systémy HAC a DAC uľahčujú rozjazd do kopca i zjazd strmými svahmi.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.