Korzár logo Korzár
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Elektromobil Nissan BladeGlider

Jeho maximálna rýchlosť presahuje 190 km/h.

Prototyp elektromobilu Nissan BladeGlider. Elektromobil má klinovitý tvar, vodič sedí uprostred, dvaja cestujúci vľavo a vpravo za ním, takže môžu pohodlne natiahnuť nohy.Prototyp elektromobilu Nissan BladeGlider. Elektromobil má klinovitý tvar, vodič sedí uprostred, dvaja cestujúci vľavo a vpravo za ním, takže môžu pohodlne natiahnuť nohy. (Zdroj: NISSAN)

S elektromobilmi sa často spájajú predsudky, že ide síce o veľmi úsporné a ekologické vozidlá, ale súčasne o autá, ktoré športovo založeným motoristom neposkytujú ten pravý zážitok z dynamickej jazdy.

Japonská automobilka Nissan predstavila nedávno prototyp elektromobilu BladeGlider, ktorý spomenuté predsudky neguje a už svojím dizajnom naznačuje, že ide o mimoriadne agilné vozidlo, ktoré dokáže spojiť radosť z jazdy so zodpovednosťou voči nášmu životnému prostrediu.

Karoséria 4,3 metra dlhého kupé pripomína svojím prierezom trojhrannú škrabku a je vpredu užšia ako vzadu. Široké dvere kupé sú zavesené vzadu.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Vodič uprostred, cestujúci vpravo a vľavo za ním

Vodič sedí uprostred, dvaja cestujúci vpravo a vľavo za ním - obaja tak majú mimoriadne veľa priestoru pre svoje nohy. Predné okno obopína celý kokpit, takže všetci cestujúci majú veľmi dobrý výhľad na cestu.

O športových ambíciách prototypu svedčí aj to, že cestujúci sedia na sedadlách s dobrým bočným vedením a pripútavajú sa štvorbodovými bezpečnostnými pásmi.

Operadlá sedadiel prechádzajú hore do mohutných bezpečnostných oblúkov, chrániacich cestujúcich v prípade prevrhnutia vozidla.

Elektrický hnací systém vyvinula britská firma

Dynamické jazdné vlastnosti poskytuje prototypu elektrický pohonný systém, ktorý pre Nissan vyvinula britská firma Williams Advanced Engineering.

Každé zo zadných kolies je poháňané elektromotorom výkonu 130 kW. Elektronický riadiaci systém optimalizuje - podľa okamžitých jazdných podmienok - prenos krútiaceho momentu na kolesá.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak sa napríklad prejaví nedotáčavosť (vozidlu musíte trošku do zatáčky „pomáhať"), privedie systém viac krútiaceho momentu na vonkajšie zadné koleso.

Zdrojom energie lítiovo-iónová batéria

Vodič si môže podľa vlastných preferencií nastaviť tri charakteristiky spomenutého systému na vektorovanie krútiaceho momentu. Elektrickú energiu dodáva hnacím elektromotorom lítiovo-iónová batéria, zostavená z troch modulov.

Batéria je schopná elektromotorom dodať maximálne 220 kW. Na chladenie motorov i samotnej batérie bol vyvinutý špeciálny chladiaci systém.

Vodič má pred sebou centrálny displej, na ktorom sa zobrazujú informácie o rýchlosti jazdy, stave batérie, stupni rekuperácie energie a o okamžitom krútiacom momente (maximálny krútiaci moment elektromotorov je 707 Nm).

Skryť Vypnúť reklamu

Namiesto zrkadiel kamery

Na dvoch menších displejoch sa zobrazuje obraz, snímanými malými kamerami za prednými kolesami. Použitie týchto kamier namiesto klasických spätných zrkadiel znižuje aj aerodynamický odpor vozidla.

Prototyp Nissan BladeGlider, ktorého hmotnosť je 1 300 kg, zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za menej než päť sekúnd a jeho maximálna rýchlosť prevyšuje 190 km/h.

Firma Nissan zatiaľ neoznámila, či bude alebo nebude z prototypu BladeGlider vyvinutý sériový športový elektromobil.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 011
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 770
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 444
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 853
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 797
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 287
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 204
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 074
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nissan
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop