Korzár logo Korzár
Sobota, 20. január, 2018 | Meniny má Dalibor
Pridajte si svoje mesto

Návrat značky Bristol

Vozidlá Bristol na našich cestách prakticky nevídať.

Bristol 403 z roku 1954. Tento klasický Bristol sa zúčastnil na rely Peking – Paríž, ktorej trasa viedla aj cez východné Slovensko a etapovým mestom boli Košice.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Napadol mi taký prímer, že stretnúť auto značky Bristol na slovenských cestách je rovnako pravdepodobné či skôr nepravdepodobné ako stretnúť na nich ťavu.

 Dokonca ste možno – ak nie je vaším koníčkom história britského automobilového priemyslu – o autách značky Bristol ani nepočuli.

Skutočnosť je taká, že anglická značka Bristol nepatrí medzi tie automobilky, ktorých tradícia siaha až kamsi do obdobia po prvej svetovej vojne.

Automobily namiesto lietadiel

Vojna ale má s autami značky Bristol čosi spoločné – dokonca to isté čo švédska značka Saab. Firmy Bristol i Saab vyrábali pôvodne lietadlá a keď záujem o vojenské lietadlá po druhej svetovej vojne opadol, ich múdri šéfovia hľadali náhradnú výrobu a našli ju vo výrobe osobných áut.

Po skončení vojny zriadil výrobca lietadiel Bristol Aeroplane Company automobilovú divíziu, z ktorej potom vznikla  automobilka Bristol Cars Ltd.

Luxusné a športové autá

Tá vyrábala manufaktúrnym spôsobom v malých počtoch luxusné limuzíny a športové autá. Prvým modelom bol Bristol 400, odvodený od predvojnových modelov BMW 326 a 328. Preskočme teraz temer pol storočia  - v roku 2004 predstavil Bristol svoj nateraz ostatný model Fighter (bojovník), ktorý sa však prestal vyrábať v roku 2011, keď sa firma Bristol dostala do nútenej správy.

Záchrana firmy prišla v podobe spoločnosti Kamkorp Group, ktorá Bristol kúpila.

Vývoj pod kódom Project Pinnacle

Nové vedenie čoskoro prikročilo k vývoju úplne nového športového modelu, vyvíjaného pod kódovým označením Project Pinnacle (Projekt vrchol). Firma Bristol nedávno zverejnila prvé snímky i základné údaje o svojom novom vozidle, ktoré dostalo meno Bullet (strela či náboj), a to podľa názvu závodného dvojplošníka, ktorý firma Bristol Aeroplane vyrobila v roku 1920. 

Nový športový Bristol Bullet má dĺžku 4,2 m, šírku 1,86 m a výšku len 1,2 m. Dizajn vozidla pripomína niektorými prvkami klasické modely Bristol a podľa neoficiálnych informácií je dielom talianskeho štúdia Pininfarina.

Poháňa ho osemvalec BMW

Podvozok vozidla je zhotovený najmä z hliníka, karoséria je z uhlíkových kompozitov. Vďaka použitiu spomenutých ľahkých materiálov váži nový britský športiak len 1 100 kg.

Na pohon vozidla slúži 4,8-litrový vidlicový osemvalec z regálov firmy BMW (motor poháňal model BMW X5 predchádzajúcej generácie). Motor má maximálny výkon 275 kW, najvyšší krútiaci moment 490 Nm, a poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo automatickej prevodovky.

Vyrobia len 70 exemplárov

Nový Bristol Bullet, ktorý bude vyrobený len v 70 exemplároch, zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Spomenuli sme, že vozidlá Bristol na našich cestách prakticky nevídať – nedávno ale jedno prefrčalo od poľských hraníc cez Košice do Maďarska.

Išlo o Bristol 403 z roku 1954, s ktorým sa Austrálčania P. Hickman a S. Gross zúčastnili na maratónskej súťaži Peking – Paríž.

Neprehliadnite tiež

Tragický piatkový večer: O život prišli dvaja chodci

K jednej nehode došlo pri Košiciach, druhá sa stala v Michalovskom okrese.

V Pieninách nájdete malebné zákutia aj historické klenoty

Ako jeden z mála národných parkov na Slovensku už má hotovú zonáciu.

Nová štvrť na Terase sa rozrastá, doprava však vyriešená nie je

Ďalšia prístupová cesta je nevyhnutná, lebo pribúda obyvateľov aj áut.

Zostanú stĺpy uprostred chodníka?

Výstavba dopravného napojenia, zdá sa, ešte zamotá hlavu mestu aj pri výmene trakčných stĺpov, lemujúcich Triedu SNP.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

SVET

Soros je všade. Orbánov verejný nepriateľ číslo jeden

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 664
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 551
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 630
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 457
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 433
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 966
  7. Kam do tepla v januári? 2 119
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 905
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 735
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 041

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop