Tento bicykel, ktorý navrhli Eric a André-Marcel Collombinovci, je nielen skladací, ale je vystrojený aj pomocným elektromotorom. Nie je to však pravý "elektrobicykel", ale bicykel kategórie, pre ktorú sa vžilo označenie pedelec. Ide o bicykel poháňaný aj pedálmi, aj elektromotorom. Elektromotor nemôže bicykle poháňať samostatne, ale len podporuje cyklistovo šliapanie do pedálov. Dômyselný systém snímačov a elektronickej regulácie zabezpečuje, že čím viac do pedálov šliapete, tým viac vám elektromotor pomáha. Pomocný elektromotor je integrovaný do zadného kolesa a jeho výkon je 250 W. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-polymérová batéria s kapacitou 9,5 h. Batéria vydrží - podľa spôsobu jazdy - na 20 až 40 kilometrov. Nabitie vybitej batérie trvá približne štyri hodiny. Elektromotor cyklistovi "asistuje" do rýchlosti jazdy 25 km/h, čo je obmedzenie, ktoré pre bicykle kategórie pedelec prijala Európska únia.
Bicykel je vystrojený unikátnym systémom skladania, nazvaným EasyFold, vďaka ktorému vraj možno bicykel zložiť či rozložiť za približne jednu sekundu. Zaujímavosťou bicykla sú aj malé a široké kolesá, podobné kolesám skútrov. Ráfiky kolies sú z hliníka. V rozloženom stave má bicykel, ktorého rám je tiež zhotovený z hliníka, približne také rozmery ako klasický bicykel. Rázvor kolies je 1 087 mm, dĺžka je 1 400 mm, výška 1 000 mm a šírka 500 mm. V zloženom stave, v ktorom bicykel vraj pripomína známy švajčiarsky armádny skladací nožík, má Voltitude rozmery 600 mm x 850 mm x 250 mm. Bicykel je vystrojený hydraulickými kotúčovými brzdami a sekvenčnou prevodovkou, ktorá môže mať 3, 5 alebo 8 stupňov. Vpredu má bicykel svetlo, tvorené desiatimi diódami. V závislosti od výbavy sa jeho hmotnosť pohybuje od 18,5 do 22 kg. Zatiaľ sa pedelec Voltitude vyrába len v malých počtoch pre švajčiarskych zákazníkov, prvé dodávky do zahraničia by sa mali uskutočniť koncom tohto roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.