obrazovky verejnoprávnej Českej televízie, sa v septembri objaví v novej podobe na komerčnej televízii Prima.
Stanica už požiadala o registráciu ochranných známok na logo "Receptára príma nápadov" i na maskota programu capa v montérkach. Populárny moderátor Přemek Podlaha, s ktorým si českí diváci Receptár spájajú už dve desaťročia, sa vyjadril, že prípravu komerčnej verzie programu na Prime sprevádza rad problémov.
"Začíname na zelenej lúke," vysvetlil Podlaha. "Nemáme ani archív, rekvizity, ani knižnicu, ktorú sme budovali 20 rokov." Programová riaditeľka TV Prima Jana Kasalová ubezpečila, že nový Receptár bude oveľa lepší ako ten, ktorý vysielala Česká televízia. "V zhode s pánom Podlahom sa dramaturgia snaží roztiahnuť záber nielen na záhradkárstvo a kutilstvo, ale na istý druh životného štýlu. Asi zamierime aj do modernej kuchyne alebo niečoho, čo normálne funguje i bez zlepšovákov," priblížila prípravu tohtoročného hitu televízia Prima.
Generálny riaditeľ televízie Prima Martin Dvořák sa netají tým, že od Receptára očakáva zvýšený záujem divákov a tým aj lepšie výsledky sledovanosti. "Som presvedčený, že Prima Receptár sa stane jedným z hlavných profilových programov televízie Prima, rovnako ako je dnes Sauna, Trní, Prima vařečka a ďalšie," povedal na nedávnej tlačovej konferencii
.
Přemek Podlaha musel vlani v decembri opustiť Českú televíziu, pretože podľa vtedajšieho vedenia odmietol podpísať externú zmluvu na tento rok. Dôvodom mala byť formulácia, ktorá mu zakazovala v programe propagovať výrobky firiem, v ktorých má majetkovú účasť. Podlaha totiž začiatkom 90. rokov využil popularitu televízneho Receptára a založil Klub Receptára a časopis Receptár na každý deň. Česká televízia o jeho aktivitách až do roku 1995, keď sa prvý raz na internete objavil obchodný register, nevedela.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.