Na nedávnom medzinárodnom autosalóne v kalifornskom Los Angeles predstavila firma Mercedes-Benz najvýkonnejšie sedany triedy E všetkých čias. Ide o modely E 63 4MATIC+ a E 63 S 4MATIC+, ktoré vyvinula a vyrába spoločnosť Mercedes-AMG - ide o bývalú samostatnú tuningovú firmu AMG, ktorá je teraz vo vlastníctve koncernu Daimler (pod ktorý patrí aj Mercedes-Benz.).
Odborníci AMG si vzali do parády bežný sedan triedy E a upravili jeho karosériu tak, aby vyžarovala športovú dynamickosť.
Nová maska chladiča
Prednej časti upravených „éčok" dominuje nová maska chladiča s dvojitou lamelou v striebornej chrómovej farbe, vertikálnymi čiernymi výstuhami a nápisom AMG.
Široký spojler predného nárazníka v dizajne krídla prúdového lietadla s čiernymi krídelkami a veľkým predným rozdeľovačom prúdenia symbolizuje vysoký výkon nových modelov.
Zadná časť je ukončená spojlerom s ostrou hranou na veku batožinového priestoru a dvomi lesklo pochrómovanými dvojitými koncovkami výfuku.
Mohutné kolesá v rozšírených blatníkoch
V rozšírených blatníkoch trónia mohutné kolesá s 19-palcovými ráfikmi z ľahkej zliatiny (verzia E 63 S má 20-palcové kolesá). Športový vzhľad vozidla naznačuje, že pod jeho kapotou sa skrýva mimoriadne výkonný motor.
Je to skutočne tak: nové modely sú poháňané osvedčeným štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorý je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel, uloženou medzi radmi valcov.
Štyri valce osemvalca možno „odpojiť"
Motor je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu prostredníctvom piezoelektrických vstrekovačov, štyrmi ventilmi na valec, systémom prestavovania vačkových hriadeľov a hliníkovou kľukovou skriňou.
Kvôli zníženiu spotreby je motor vystrojený systémom vypínania valcov, čo v praxi znamená, že pri nízkom zaťažení nepracujú valce číslo dva, tri, päť a osem, takže z osemvalca sa stáva štvorvalec.
V špičkovom modeli vyvíja 450 kW
V modeli E 63 4MATIC+ má motor maximálny výkon 420 kW a najvyšší krútiaci moment 750 Nm V špičkovom modeli E 63 S 4MATIC+ dosahuje motor výkon až 450 kW, čo je najvyšší výkon, akým kedy mercedes triedy E disponoval.
Rekordná je aj maximálna hodnota krútiaceho momentu, 850 Nm, ktorú motor dosahuje v širokom rozsahu otáčok od 2 500 do 4 500 ot/min.
Deväťstupňová viacspojková prevodovka
Oba modely sú vystrojené deväťstupňovou viacspojkovou prevodovkou AMG Speedshift a novým systémom pohonu všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu medzi prednú a zadnú nápravu.
Priemerná spotreba nových modelov sa podľa výrobcu pohybuje od 8,8 do 9,1 l/100 km.
Maximálna rýchlosť až 300 km/h
Model E 63 4MATIC+ zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s, špičkový model E 63 S 4MATIC+ to zvládne o desatinku sekundy skôr.
Maximálna rýchlosť oboch modelov je elektronicky obmedzená na 250 km/h, s príplatkovým balíkom AMG Driver's Package ukončí elektronika zrýchľovanie vozidla až pri 300 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.